fredag den 11. maj 2012

Gourmetaften i Føtex

I går aftes var jeg til Gourmet & Vin Aften i Føtex...

...sammen med ca. 150 andre mennesker. Vi havde alle betalt 100 kr. for en billet til arrangementet. Og så kunne man ellers vandre fra stand til stand og smage på mange lækre, spændende ting. Det var en herlig ting og hold da op, hvor var jeg mæt, da jeg gik hjem ca. halvanden time senere.

Her kan I se det meste af det, jeg fik smagt på.

Jeg startede med lidt fisk - rødspætte med rejer, dild, dressing og citron og lidt sushi med laks, mango og ærter. Derefter en miniburger med bulled pork, som jeg ikke havde smagt før, men som jeg jo har hørt rigtig meget om ude i Blogland. Det smagte skønt og en dag skal jeg også have prøvet at lave det selv. Så var der en lille hapser mod gode tomater og ost samt grillost med lidt honning og nødder, rigtig god ide til servering.

 Mere fisk i form af marinerede vannameirejer fra delikatessen. Mere kød, denne gang i form af lidt kalvefilet med kartofler og sovs samt en skøn hvid asparges indsvøbt i bacon.

En meget lækker salat med bla. artiskok, bacon, blåbær, sukkerærter og rucola, den kunne man godt gøre efter. En skive flute med lidt chilihumus og soltørrede tomater, mums. Samt tre forskellige slags ostehapser.

Så var det tid til dessert. En lækker Crème Brulée med friske bær, lidt is fra Ben & Jerry, hjemmelavet flødebolle med marcipanbund og lidt chokoladekage.

Det blev ikke til de vilde indkøb, men dog lidt til den søde tand. Sød lakrids fordi der også var smagsprøver på cookies med lakrids i og sådan nogle kunne jeg godt tænke mig at lave. Et bæger is fra Ben & Jerry (Cookie Dough) for at have lidt med hjem til deling med Datteren samt en flaske Princip æblemost, som Datteren og jeg er blevet ret glade for.

Det bliver vist ikke sidste gang, at jeg tager til Gourmetaften i Føtex :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar