søndag den 20. maj 2012

Kylling i peanutssauce


En lækker ret med kylling og peanuts…

…fandt jeg hos Arla på deres hjemmeside. Den blev afprøvet stort set efter opskriften og jeg synes, at der kom en lækker ret ud af det. Det var dog ikke lige noget for Datteren, men hun er vist heller ikke så glad for jordnødder, som hendes mor er det.

  
Kylling i peanutssauce – min version
(2 personer)
2 kyllingefiletter (ca. 250 g)
1 æble
1 fed hvidløg
½ dl saltede peanuts
lidt stdt chili
1 spsk peanutbutter
lidt limesaft - citronsaft kan også bruges
½ spsk brun farin
½ dl vand
11/4 dl piskefløde
½ bouillonterning
salt
lidt smør
Skær kyllingen i tern. Skær æblerne i tern. Hak hvidløget fint og hak peanutsene groft. Pisk peanuts, chili, beanutbutter, citron eller lime, farin, vand og fløde sammen med en halv smuldret bouillonterning i en gryde. Kog blandingen op. Brun kyllingeternene i smør og kom dem over i gryden. Kog dem nogle minutter. Krydr med salt. Svits æbletern og hvidløg i smør og kom dem i gryden. Serveres med ris og dagens salat.

2 kommentarer:

  1. Kylling og peanuts er nu en skøn kombination - det er jeg også ret vild med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den fanklub har nok en del medlemmer vil jeg tro :-)

      Slet