mandag den 26. november 2012

En god nyhed, drilleri med fotos og også lige en ret med rejer


Først en rigtig god nyhed...

...og det er, at jeg efter tre års skiftende vikariater har fået fast job fra 1. december. Rigtig fast arbejde på fuld tid og endda den slags arbejde jeg helst vil have! Nemlig som bibliotekar, for det er det jeg er og det er det, jeg er god til. Så jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang med de mange nye spændende opgaver. Om det får betydning for aktiviteten på bloggen, det må tiden vise.

Og så var der lige det med de fotos. Jeg er åbenbart ikke den eneste, der pludselig er løbet ind i en Picasa Webalbum-mur. Mulighederne for at gemme billeder på bloggen viste sig ikke at være uendelig ak, ja - træerne vokser sjældent ind i himlen. Der er en begrænsning, som jeg slet ikke har været OBS på og derfor har jeg brugt alt for store billeder på min blog. Så sørg endelig for at gemme jeres billeder i en lille størrelse. Den størrelse har ikke betydning for visningen på bloggen, kun på størrelsen af jeres webalbum. Jeg har ikke spor lyst til at skulle betale for yderligere plads, men nu må vi se. Foreløbig prøver jeg at bytte nogle af de gamle store billeder ud med nye mindre magen til.. Men det er godt nok noget af et hestearbejde, øv. Og det løser jo ikke problemet i længden. Måske I har en bedre løsning?

Nå, men man får da også lidt at spise ind imellem. F.eks pasta med rejer, som måske ikke ligefrem er vintermad, men det smagte nu alligevel meget godt en aften i november. Hurtigt, nemt og billigt.


Pasta med rejer
(1 person)
60-75 g pasta
olie
100 g rejer
hvidløg
1 tomat
½ bdt. persille
2 spsk flødeost med urter
Pastaen koges efter anvisningen på posen. Jeg bruger helst de grove pasta, som skal koge lidt længere. Lidt olie varmes på panden og heri ristes rejerne samt lidt finthakket hvidløg. En tomat skæres i grove stykker og vendes med. Når pastaen er færdigkogt og den har dryppet af kommes den også på panden sammen med 2 (store) spsk. flødeost. Det hele vendes rundt sammen med finthakket persille. Klar til servering. Som tilbehør kan bruges salat og/eller brød

2 kommentarer:

  1. Man skal ikke undervurdere hurtig mad - slet ikke sådan en velsmagende en, som du har fremtryllet :-)

    Og tillykke med jobbet! Det er da den bedste julegave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have "Piskeris" - det med hurtig mad kunne jo gå hen og blive en trend, når nu man skal på arbejde igen og har en del transporttid. Men man kunne jo også lave mad til to dage ad gangen.

      Og ja, du har ret i at det er en super julegave.

      Slet