fredag den 25. juli 2014

Blomkålssalat med tomat

Kan I holde varmen derude...

...jeg er i hvert fald ved at få nok. Gik lige en lille aftentur, men jeg skulle vist have ventet en time eller to, for det var stadig ret varmt derude. Ude på villavejene er der temmelig stille. De fleste er vel på ferie eller også er de rykket indendørs til en mere kølig temperatur.

Når det er så varmt, har  jeg ikke lyst til de store måltider. Så er en salat med kød eller brød til ofte rigeligt. Her er opskriften på en blomkålssalat jeg blev inspireret til at lave, efter at have set en blomkålssalat hos Twin-food. Jeg lavede min egen udgave og den kom til at se sådan ud:


Blomkålssalt med mandler og tomat
(1 person plus madpakke eller 2 personer)
200 g blomkål
25 g mandler
1-2  forårsløg
2 store tomater
75 g hytteost
frisk rosmarin (andre krydderurter kan også sagtens bruges)
citronsaft
salt, peber
Blomkålen snittes eller blendes fint. Forårsløgene hakkes fint, Mandlerne hakkes groft og tomaterne skæres i tern. Blandes i en skål sammen med hytteosten. Den friske rosmarin snittes fint og kommes over. Salaten smages til med salt, peber og citronsaft og vupti – så har man en dejlig blomkålssalat. Jeg spiste kylling til.



2 kommentarer:

  1. Hej Anne. Den salat ser ret spændende ud - jeg tror mit halve blomkål skal bruges til noget lignende i morgen :-)
    God weekend - og gerne med lidt lavere temperatur.
    Venlig hilsen Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      God fornøjelse med blomkålssalaten :-) Og god weekend til dig.

      Slet