mandag den 3. november 2014

Årsmøde og kylling på grillpanden

I dag har jeg været på Årsmøde...

...med mit arbejde hele dagen. Temaet for dagen var at blive typebestemt efter det system som hedder: JBTA (Jung Baseret Type Analyse). Det var meget spændende at få typebestemt både sig selv og sine kollegaer. Noget havde vi jo godt en fornemmelse af i forvejen, men ind imellem var der også overraskelser.


Årsmødet blev afholdt på Gl. Brydegaard på Sydfyn. I købet af dagen blev vi forkælet med lækre ting og sager. Først kaffe og hjemmebagte boller, så lækker frokost med jordskoksuppe, lakseanretning og æbleflæsk med rødbedesalat og ost. Og kaffe med kage blev der også plads til. Sådan en dag, hvor der både er noget til hovedet og maven, kan jo kun være en god dag.


Her til aften var det slut med forkælelsen og så måtte jeg selv i gang. Det betød, at min nye grillpande fra Gastroluxendnu en gang kom i brug. Denne gang fik jeg prøvet at stege kylling på den og det gik fint. Læs mere nederst i indlægget.Kyllingen blev serveret med en dejlig blomkålssalat og opskriften fandt jeg hos Louisa Lorang. Hun er bl.a. kendt fra TV2 og hun har mange spændende opskrifter, som lige passer til mig. Nedenstående opskrift har været bragt i Femina og du kan se den oprindelige opskrift her. Jeg fulgte stort set opskriften.


Kyllingebryst med blomkålssalat
(1 person)
½ dl perlebyg
1 kyllingebryst
olie
salt
½ lille blomkål
½ citron
persille, finthakket
parmesan
Start med skylle perlebyggen og kog den i usaltet vand ca. 20-25 minutter. Vend salt i og lad den afdryppe. Skær blomkålen i tynde stykker og rist dem i lidt olie på en almindelig pande. Læg citronen på en varm grillpande med skæresiden nedad og grill den 1-2 minutter. Pensl kyllingebrysterne med olie og grill dem på grillpanden, til der er gennemstegt. Mens kyllingen steger vendes blomkål, perlebyg og persille med olie og saft fra den grillede citron. Drys parmesan på toppen og server sammen med kyllingen og lidt grøn salat.

Note til grillpanden:
Kyllingen fik en rigtig god smag, men de fine sorte striber blev ikke så tydelige. Citronen blev rigtig lækker af en gang på grillpanden, den gav en anderledes og mere dyb smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar