mandag den 10. november 2014

Hurra for peberfrugten

Peberfrugten...

...er en rigtig anvendelig grønsag. Den kan bruges rå i salater eller som gnavegrønt, den kan steges, bages, hakkes, snittes og fyldes. Den er billig, den findes i flotte og appetitlige farver, både de almindelige grønne, røde, gule og orange, men også mere sjældne farver som hvid og sort/blå. Den er fyldt med gode vitaminer, den er i hel taget en genial opfindelse. Og den kan altid findes i mit køleskab.

Uanset om du er vegetar eller kødspiser, er der masser af muligheder for at fylde dine peberfrugter med lækre ting og sager og derefter bage dem i ovnen. I dag har jeg valgt en vegetarisk udgave med quinoafyld, opskriften har jeg fundet hos Grønne maver. Jeg fulgte stort set opskriften, bortset fra at jeg brugte blomkål i stedet for broccoli.


Quinoafyldte peberfrugter
(2 personer 1 dag eller 1 person 2 dage)
75 g kogt quinoa
50 g blomkål
50 g tomat
50 g cheddarost
2 æg
basilikum
salt, peber
2  peberfrugter evt. 2½ peberfrugt afhængig af peberfrugternes størrelse

Hak blomkålen groft. Skær tomaterne i små stykker. Skær cheddarosten ud i små tern. Bland blomkål, quinoa, tomat, ost, æg og lidt salt. Skær peberfrugterne over i halve og fjern alle kerner. Kom quinoafarsen  i de halve peberfrugter og bag dem ved 30-40 minutter til æggemassen er stivnet. Serveres med dagens salat.

Hvis du har mere lyst til at lave kartoffelfyld til dine peberfrugter, så er der en opskrift her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar