lørdag den 13. december 2014

Julefrokost med mexicansk smag

I går aftes bliver mit arbejdssted...


...julefrokostramt. Jeg var selv med til at planlægge julefrokosten og vi havde besluttet os for, at det ikke skulle være traditionel julemad. I stedet faldt valget på en mexicansk menu, som vi bestilte ude.
Og det var rigtig lækkert. Det var ikke det hele, jeg fik taget billeder af men her kan I se nogle af de retter, vi fik lov til at hygge os med:

Rejer med bacon - en lille lækker bid

Peberfrugt med fyld af oksefars - de var gode

Og selvfølgelig - ingen mexicansk buffet uden Nachos med guacamole - mums

Kylling med mole (chokoladesovs) og chiliris

Jeg fik så ikke taget billeder af den lækre Chili con Carne eller af salaten med tomater og avocado eller de bagte kartofler. Alt i alt smagte det alt sammen godt og var ikke for stærkt så alle kunne være med. 

Til dessert var der Tiramisu-is, det er vist ikke særlig mexicansk 
og det var heller ikke den mest fantastiske oplevelse.


Udover mad og drikke var der den traditionelle pakkeleg, hvor jeg blev den heldige vinder af ovenstående gaver - helt sikkert alt sammen noget, jeg lige stod og manglede.

Vi havde også en supersjov konkurrence, hvor to hold konkurrerede mod hinanden om at mime en bogtitel, som det andet hold så skulle gætte. (Julefrokostens mest faglige indslag - vi er vel biblioteks-mennesker). Men det får I ingen billeder af, for jeg har et udmærket forhold til mine kollegaer og det vil jeg gerne blive ved med at have.

Alt i alt blev det en rigtig hyggelig aften i selskab med en flok glade kollegaer, dejligt.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar