søndag den 29. november 2015

Månedens madoplevelser - november

I dette indlæg skal det handle om de madoplevelser denne måned har budt på - altså madoplevelser, hvor det ikke er mig selv, der har lavet maden.

Når det kommer til de lækre madoplevelser var november er en rigtig god måned. Jeg fik smagt spændende nye ting og jeg fik prøvet rigtig lækker mad på forskellige spisesteder.

Asiatisk fusionskøkken

Min kollega og jeg skulle til et arrangement på Odense Centralbibliotek i starten af november. Inden arrangementet gik vi på restaurant SIEU i Odense. Asiatisk fusionskøkken i særklasse, kalder de det selv. Vi fik kun to lette anretninger, som vi delte. Men begge var rigtig lækre. Så det bliver nok ikke sidste gang, jeg kommer forbi der.

 Mens vi ventede på maden, hyggede vi os med rejechips.

Sprød softshellkrabbe med mango og andet godt serveret i rispapir og med lækker sauce til at dyppe i

Kammuslinger med nam yam sauce, salat, kokos, jordnødder og rejechips'

Årsmøde på Gl. Avernæs
Min arbejdsplads var til et meget spændende årsmøde om fremtiden og fremtidens biblioteker på  Gl. Avernæs, som ligger på Vestfyn i et rigtig smukt naturområde. Både udsigten og maden er rigtig god. Der var masser af gode ting på frokostbuffetten den dag -  fisk, kød og gode salater.


Gode oste og lidt lækker dessert.

Filmkage til filmtræf
Som filmbooker i vores lokale biografforening er jeg flere gange om året med til filmtræf. Her får vi både frokost og kage. Denne gang repræsenterede kagen filmen "In the Heart of the Sea". Jeg fik desværre ikke set filmen, men kagen var meget lækker.


Lækker veganerburger
I denne weekend afholdte Odense Food Festival med navnet SPIS! julemarked. Her var der boder både med mere traditionelle juleting som gløgg og småkager. Men der var også spændende Streetfood. Hos  Økollektivet fik jeg en meget lækker vegansk burger.


Lige om lidt er det december måned. Og traditionen tro vil der sikkert være mange gode madoplevelser den næste tid.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar