torsdag den 19. november 2015

Pizza med rodfrugter, soltørrede tomater og feta

Som det jo sker ind imellem var der igen rester, der skulle bruges – lidt gulerødder, en pastinak, et halvt løg, en rest fetaost, en rest skyr. Hvad kan man bruge det til? Hvad med lækkert fyld på en god pizza. Jo, det var vist lige sagen. Det blev til en dejlig pizza med pizzasauce af soltørrede tomater og skyr og toppet med skiver af gulerødder og pastinak. Nem hverdagsmad, hvis du har pizzadejen klar.

 



Pizza med rodfrugter, soltørrede tomater og feta
(2 personer)
pizzadej til to personer
2 gulerødder
1 pastinak
½ rødløg
3 soltørrede tomater i olie
1½ dl skyr
oregano
fetaost

Start med at lave pizzasaucen. Kør soltørrede tomater i minihakkeren sammen med skyr. Smag til med oregano. Skræl gulerødder og pastinak og skær dem i tynde skiver. Skær løget i tynde ringe. Rul pizzadejen ud, smør pizzasaucen udover pizzabunden. Læg grønsagsskiver på samt rødløgsringe. Til sidst smuldres fetaost henover pizzaen. Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter.

Her er et par andre forslag til anderledes pizzafyld:
Pizza med kylling, hytteost og løg
Pizza med jordskokker


2 kommentarer:

  1. Søde Anne. Nu fik jeg kigget forbi dig. Sikke en dejlig blog, du har. Det er imponerende, så meget stof du har, her. Det må betyde meget for dig. Og alle, som kigger forbi!
    Jeg er veganer, så jeg kan følge mange af dine opskrifter. Åh, hvor ser de gode ud! Elsker også madlavning og naturen højt, som dig.
    Er du egentlig en samler - altså af mad i naturen?
    Alle de bedste hilsner fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila,
      Tak for din hilsen. Det glæder mig, hvis du kan bruge nogle af mine opskrifter. Jeg er jo ikke selv veganer, heller ikke vegetar men mere flexitar. Jeg kan godt spise kød, men elsker grønsager som har så mange farver, former og smage. Jeg har ikke prøvet at samle så meget i naturen. Tanken tiltaler mig, jeg har bare ikke fået gjort så meget ved det.

      Slet