søndag den 7. oktober 2012

Velkommen til Kolding

Så er jeg tilbage i blogland igen...

...efter en turbulent tid med flytning og midlertidigt ophold. Sidst jeg skrev, sad jeg i Randers og ventede på flyttemændene og nu sidder jeg så her i Kolding godt i gang med at bygge mit nye hjem op. Selve flytningen gik fint, jeg brugte Himmerlands Flytteforretning - hurtige, venlige flyttemænd. Så boede jeg hos Den Glade Murer i to uger, mens jeg fik afsluttet mit vikariat i Randers. Og så - endelig - sidste weekend - kunne jeg for alvor flytte ind i min nye lejlighed.



Køkkenet var et af de første rum jeg fik styr på (sådan da). Det er et hyggeligt køkken med plads til en lille spisekrog. Desværre er der ikke så meget bordplads eller skabsplads, så man skal tænke sig godt om, når man indretter det. På billedet kan I se mikroovnen stå på gulvet. Den fylder meget, så hvor skal den være? Hvis jeg sætter den på bordet, så er der ikke meget plads tilbage. Det er lige noget, jeg må tænke lidt over.


Noget af det allerbedste ved køkkenet er udsigten over Kolding Fjord. Det er bare så flot, ustandseligt skifter himlen og vandets farver. Nogle gange forsvinder det hele i grå tåge, andre gange kan men se Lillebæltsbroen helt tydeligt. For den udsigt accepterer man gerne den manglende plads.

Rent madmæssigt skal jeg nu til at vænne mig til en hverdag, hvor det ofte kun er mig, der skal have mad. (Datteren er p.t. i USA) Det bliver en ny måde at tænke på, både i forhold til madlavning og indkøb. Ligesom min nye økonomiske situation som ledig vil have indflydelse på, hvad der bliver sat på bordet.

Velkommen til mit nye køkkenliv i Kolding!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar