tirsdag den 9. juli 2013

Tundeller med koriander

Frikadeller med tun kan laves på flere måder…

…her har jeg prøvet en opskrift fra Spis Bedre nr. 4 2013. Opskriften er lavet af Malou, som har den spændende madblog Klidmoster. Der er masser af koriander i denne opskrift, men hvis man ikke er til koriander, kan man sagtens bruge andre krydderurter. Jeg fik selv lavet den med koriander denne gang, da en kollega på arbejdet netop havde medbragte et ordentligt bundt.


Tundeller med koriander – min version
(1 person – plus lidt til madpakken)
1 dåse tun med olie eller vand
1 æg
30 g revet gulerod
4 spsk havregryn
frisk koriander efter smag
2 dråber tabasco
salt, peber
2 spsk olie
Åben tundåsen og pres lidt af væden fra. Tunen kommes i en skål og moses med en gaffel. Så tilsættes æg, gulerod, havregryn, hakket koriander, tabasco, salt og peber. Farsen røres godt sammen til den har en god lind konsistens og sættes så på køl i ca. 30 minutter. Form derefter farsen til små deller der steges i olie i 3-5 minutter. Lad dem dryppe af på et stykke køkkenrulle. Som tilbehør havde jeg vendt en gang skivede champignon i lidt olie i en gryde sammen med grofthakket pak choi, lidt chili, lidt citrongræs og lidt friskrevet ingefær samt et par forårsløg skåret i ringe. Jeg tilføjede lidt soja samt en lille håndfuld jordnødder og så var det fint tilbehør til tundellerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar