tirsdag den 7. juni 2011

Gratineret tortellini med broccoli og bacon

Dagens opskrift er en dejlig ret med tortellini, broccoli og bacon. Ikke dyr, nem at lave, god hverdagsmad. Opskriften er fra Føtex’ tilbudsavis. Her har de hver uge en madplan for en uge og her kan man finde inspiration til mange gode hverdagsretter.


Gratineret tortellini med broccoli og bacon – min version
(4 personer eller 2 personer 2 dage)
2 pakker tortellini med skinke
200 g bacon
1 bdt. broccoli
¼ l madlavningsfløde
frisk eller stødt basilikum
revet muskatnød
salt, peber
75 g revet ost
Kog tortellinierne al dente som anvist på posen. Steg baconternene sprøde på en stegepande og læg dem på fedtsugende papir. Del broccolien i små buketter og blancher dem i letsaltet vand. Bland tortellini, bacontern og broccoli i et fad. Bring fløde og basilikum i kog, krydr med muskatnød, salt og peber og hæld det over pastaen. Drys med revet ost og gratiner i ovnen ved 225 grader i 10 minutter.

Jeg serverede dagens salat til.

3 kommentarer:

  1. Uhmm, hvor ser det dejligt ud, lige en ret for en pasta (og bacon) glad person som mig :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Dette var en sand fornøjelse at sætte tænderne i, jeg takker mange gange for, at de bragte denne smagsoplevelse videre (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Oda,
      Det er også en af mine favoritter, måske skulle jeg snart lave den igen.

      Slet