onsdag den 10. juni 2015

Mad, morgenture m.m. i Middelfart

De sidste par dage...

...har jeg været på TR-kursus i Middelfart. Der var nogle gode og spændende dage, hvor jeg sammen med en flok forholdsvis nyvalgte tillidsrepræsentanter og suppleanter fra det ganske land, blev klogere på forhandlingsteknik, lønforhandlinger og andre alvorlige emner fra TR'ernes hverdag.

Det var mange ting at forholde sig til og så var det jo rigtig dejlig at blive forkælet med god mad. Og god mad det fik vi på Huset i Middelfart, hvor kurset blev afholdt. Til frokost var der hver dag en rigtig dejlig frokostbuffet med masser af lækre ting at vælge imellem.






Den ene aften spiste vi middag samme sted. Her fik vi unghanebryst med grønsager tilhovedret og brownie med is til dessert. Udemærket mad, men ikke særlig meget præget af årstiden.



Den anden aften var vi så heldige, at vi skulle spise på restaurant Fænøsund. Udover at udsigten var ret fantastisk - med direkte udsyn til Fænøsund -  så var maden også meget, meget lækker.


Forretten var marinerede hvide asparges med Rømørejer, citronpuré og ramsløgsmayonnaise, mums.


Og hovedretten var Duet af kalv med grønsager, kartofler og sauce. Rigtig lækkert, også for en grønsagselsker som mig.

Om morgenen inden vi skulle i gang med dagens (ind imellem noget tunge) undervisning, fik jeg gået et par ture i området omkring Huset og Hindsgavl. Det er et meget smukt område og det viser sig selvfølgelig fra sin allerbedste side sådan nogle dejlige sommermorgener.





Om morgenen inden vi skulle i gang med dagens (ind imellem noget tunge) undervisning, fik jeg gået et par ture i området omkring Huset og Hindsgavl. Det er et meget smukt område og det viser sig selvfølgelig fra sin allerbedste side sådan nogle dejlige sommermorgener.

Og nu er jeg hjemme igen og er på alle måder fyldt op - både med ny viden, godt selskab, god mad og smuk sommernatur. Mon det bliver til at klare hverdagen igen?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar