torsdag den 18. juni 2015

På alletiders vandretur i Vejle Ådal

Noget der kan gøre mig rigtig glad, er vandreture i skøn natur. Jeg har været mange steder - som det også fremgår af bloggen - men der er også rigtig mange steder, jeg ikke har set endnu. Og som jeg så heldigvis har til gode. Tirsdag i denne uge var jeg for første gang ude og vandre i Vejle Ådal og hold da op, det var bare en fantastisk tur.

På turen fulgtes jeg med min søster og bror. Det er tredje sommer, at vi er ude på en lang vandretur sammen - så kan man vel godt kalde det en tradition.

Turen startede ved Vingstedcentret og så gik det ellers derudaf igennem det ene flotte landskab efter det andet. Undervejs stødte vi på sjove stednavne som Vork Bakker, Ravning, Ødsted Skov, Bindeballestien og mange andre.

Vi startede langs Vejle Å og krydsede den nogle gange undervejs


Vi kom forbi den smukkeste lille skovsø

Vi gik på asfalterede cykelstier

På grusveje


Og fulgte spændende grønne stier

Selv en vinmark kom vi forbi på vejen


Dejlige grønne enge - med og uden køer

 Og masser af blomster - både de vilde
- og de knap så vilde

Lidt historie blev det også til - her en rekonstruktion af en kæmpe vikingebro


Og senere en rigtig fin jernalderlandsby



Det blev til en tur på 23 km med masser af smukke naturoplevelser, god snak og 
hyggelige pauser - for det må der også til på sådan en tur.

Du kan læse mere om området her





Ingen kommentarer:

Send en kommentar