søndag den 10. august 2014

Blomkålspostej med peberfrugt og hytteost

Denne blomkålspostej…

…er dejligt tilbehør til f.eks. skinke eller grillet kød. Man kan også bruge den som vegetarret og servere den sammen med en god salat og brød. Blomkål er en dejlig grønsag (jeg vedkender mig gerne, at jeg er en stor fan af de fleste slags kål) og den kan bruges til rigtig mange ting. Den udkogte blomkål man fik før i tiden f.eks. til hamburgerryg er ikke lige min livret, men ellers er der jo muligheder nok lige fra supper og salater til gryderetter og postejer – ja selv pizzabunde af blomkål laver man jo nu til dags.



Blomkålspostej med peberfrugt og hytteost
(2-3 personer eller 1 person 2 dage plus evt. madpakke)
300 g blomkål
75 g rød peberfrugt
3 æg
1½ dl hytteost – jeg brugte den med grillet peberfrugt fra Arla
30 g revet ost
paprika
salt, peber
Blomkålen deles i buketter, der skylles og gives et opkog i letsaltet vand. Derefter afdryppes de . Den røde peber skæres i små tern. Æggene piskes med krydderier og hytteost. Et ildfast fad smøres og blomkålsbuketter og peberfrugt blandes heri. Æggemassen stilles i ovnen og skal bage ca. 30 minutter ved 200 grader. Når der er et kvarter tilbage drysses osten over postejen og derefter bages den færdig.

Og så er jeg ellers lige gået i gang med tre ugers ferie. Forhåbentlig får jeg så tid til at lave lidt flere indlæg på bloggen. Lige i øjeblikket kæmper jeg i øvrigt med at finde den bedste måde at arbejde med mine billeder på. Min iPad er absolut mit bedste "mad-kamera" i øjeblikket, men jeg har ikke fået helt styr på at få overført billederne på en god måde til min bærbare pc. Men det får jeg forhåbentlig også styr på i løbet af ferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar