søndag den 23. oktober 2011

Franske fristelser I

Så er jeg tilbage på bloggen igen efter en uges ferie. Ferien var først og fremmest præget af den dejlige tur Datteren og jeg havde til Paris. Det var mit første besøg i byen, Datteren havde været der en gang før. Det er rart at have en med, som kender lidt til byen og som i øvrigt kan tale lidt fransk i modsætning til mig selv, da jeg aldrig har fået lært sproget. Vi fik set en masse - Louvre, Eiffeltårnet, Notre Dame, Sacre Coeur, Triumfbuen og alle tiders chokolademuseum, som jeg vil vende tilbage til i et senere indlæg. Vi fik gået en masse, kørt en masse i metroen (super transportsystem, når man skal rundt i byen) og det blev også til en sejltur på Seinen.

Men hvad så med den mere kulinariske del, sidder I måske og tænker. Det kommer nu, for det var i høj grad en tur, der talte til ganen. Ikke så meget i forhold til at gå ud og spise på dyre restauranter, da vi stort set holdte os til caféer, bistroer og den slags. Det passede nu en gang bedst til vores budget. Derimod fik den søde tand alt hvad den kunne trække og lidt til. Hvor andre ville gå amok i modebutikker, skobutikker og butikker med livsstils-udstyr, så gik vi amok i chokoladebutikker (og hvilke chokoladebutikker!), hos bagere og på tesaloner med fantastiske kager, der måtte smages og ikke mindst et mindeværdigt besøg i fødevareafdelingen i stormagasinet La Bon Marché, hvor der var svimlende mange ting at kigge på og hvor det var meget svært at vælge, hvad man nu skulle have med hjem i forhold til det budget, man nu en gang havde til formålet.

Her kommer et udvalg af franske fristelser fra turen. Vi købte som regel to forskellige kager og delte dem, så vi begge to kunne smage begge kager.






Chokoladebutikken À La Mere De Familie's lækre og indbydende vinduer



Og det er så hvad jeg fik købt med hjem af franske fristelser


Ingen kommentarer:

Send en kommentar