torsdag den 13. oktober 2011

Lun kartoffelsalat og tomatsalsa

Her er opskriften på en nem og enkel lun kartoffelsalat serveret sammen med tomatsalsa og en pølse efter eget valg. Opskriften fandt jeg på ud fra de forhåndenværende ingredienser.

Og så kommer I ikke til at høre nyt fra mig før i slutningen af næste uge. På lørdag tager Datteren og jeg på en mini-efterårsferie til Paris. Jeg har ikke været der før og jeg glæder mig rigtig meget.

Lun kartoffelsalat og tomatsalsa (2 personer)
Kartoffelsalat:
400 g kartofler
½ spsk olie
salt
50 g rucolasalat
50 g salattern
50 g broccoli
Tomatsalsa:
2 grofthakkede tomater
½ grøn peber
½ tsk honing
lidt knust hvidløg
lidt revet ingefær
1 spsk citronsaft
salt, peber
Skær kartoflerne i grove tern, vend dem i olie, salt og peber. Læg kartoflerne på en bageplade med bagepapir og bag dem ca. 40 minutter ved 200 grader. Bland imens de hakkede tomater med finthakket peberfrugt samt de øvrige ingredienser. Sæt salsaen i køleskabet. Broccolien deles i små buketter og overhældes med kogende vand. Afkøles. Når kartoflerne er færdige i ovnen, skal de køle lidt af. Rucolaen skylles godt. Blandes med kartofler, broccoli og salattern. Serveres med tomatsalsaen og kød til, f.eks. pølser eller frikadeller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar