onsdag den 16. februar 2011

Kylling med cremet masalasovs

En enkel, nem og hurtig hverdagsret med kylling, lidt grønsager og krydderi, det fandt jeg i Spis Bedre nr. 2 2011. Opskriften i bladet var ganske vidst med kalkun, men jeg lavede den med kylling i stedet. Tilbehøret blev ris og en salat med mango. Måske ikke lige den mest fantastiske ret, men en god afveksling i hverdagen.

Kylling i cremet marsalasovs (min version)
(2 personer)
200 g kylling skåret ud i mindre stykker
1 spsk olie eller smør
½ squash
1 lille løg
salt, peber
1 tsk garam masala
4 tørrede abrikoser
1 dl piskefløde eller 1 dl mælk og 1 spsk flødeost
Svits kødet i en gryde i olie eller smør. Hak løg og squash og lad det svitse med. Drys garam masala over og vend rundt. Klip abrikoserne ud i små stykker og kom dem i gryden sammen med fløde og 1 dl vand. Lad det simre under låg i ca. 10 minutter. Serveres med ris.

Dagens salat blev lavet af iceberg, tomater, rød peberfrugt og mango – det hele skåret ud i små stykker. Og denne gang blev det uden dressing, det kan jeg godt lide ind imellem.

2 kommentarer:

  1. Troede lige, at marsalasovs var en sovs med den italienske hedvin marsala - var sikker på, at den sådan sovs kun kunne være et hit, og forstod derfor ikke din bemærkning om retten, indtil jeg så ingredienslisten :)

    Kh Nadia

    SvarSlet
  2. Ja, der havde lige sneget sig en lille stavefejl ind. Beklager du blev skuffet. Jeg synes også at en opskrift med hedvinen marsala kunne have været spændende.

    SvarSlet