søndag den 10. marts 2013

Grøn karrysuppe med kylling og spidskål


Hvis man har lidt ondt i halsen og er lidt forkølet…

…så er det altid rart med suppe. Og det bliver endnu bedre, når det er en stærk krydret suppe, som denne grønne karrysuppe, jeg fandt hos Egoshe.

Grøn karrysuppe med kylling og spidskål – min version
(2 personer)
1 lille dåse kokosmælk
grøn karrypasta
200 g kyllingebryst i strimler
100 g spidskål i tynde strimler
50 g pastinak i tynde strimler
2 spsk fiskesovs
½ l hønsebouillon
lidt citrongræs, finthakket
lidt ingefær, finthakket
lidt tørret chili
Opvarm lidt af det tykke kokossmør i dåsen med kokosmælk i en gryde eller wok. Tilsæt karrypasta og lad det stege et par minutter. Steg kyllingen deri indtil den er gennemstegt. Lad ingefær og citrongræs stege med et par minutter. Tilsæt fiskesovs, kokosmælk og bouillon samt spidskål og pastinak. Krydr med chili, salt og peber. Lad suppen småsimre i 15 minutter. Smages til med lime eller citron.

Desværre har jeg ingen billeder af suppen, da jeg kom til at slette dem, øv.

Til gengæld vil jeg vise jer nogle billeder fra Datterens og min frokost i Torvehallerne, hvor vi var forbi i lørdags, da vi var en tur i København. Frokosten købte vi i Brioche Dorée.

Datteren fik en dejlig Quiche med bacon og asparges.

Jeg spiste en superlækker sandwich med skinke og ost og meget lækkert brød.

Og til dessert delte vi denne lækre lille hindbærtærte, som bare var guf.

Og der blev selvfølgelig også købt lidt med hjem fra Torvehallerne. Pasta med basilikum og hvidløg, en meget lækker æbleeddike, et glas sennep med smag af rød karry samt en dåse røget chipotle chili. Lutter lækre sager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar