torsdag den 16. juli 2015

Nem italiensk ovnret med squash, skinke og mozerella

Da datteren for nylig var hos mig nogle dage, lavede jeg denne italienske ret med squash og skinke. Eller rettere, det var nu tern af hamburgerryg jeg brugte, da jeg havde et stykke kogt hamburgerryg i fryseren. Begge dele kan bruges og uanset om man bruger det ene eller det andet, ser er det en hurtig og let hverdagsret. Opskriften havde jeg fundet i bogen "Moderne Mamma" en kogebog med mange gode italienske opskrifter.




Squashfad med skinke og mozzarella – min version
(2 personer)
200 g skinke eller hamburgerryg i tern
1½ squash
125 g mozzarella
1 spsk raps
tørret oregano
frisk basilikum
olivenolie
Start med at skære squashen ud i tynde skiver, ca. ½ cm. Steg dem på panden i lidt olie. Smør et ildfast fad og læg halvdelen af squashskiverne i bunden. Kom tern af skinke eller hamburgerryg ovenpå. Skær mozzarellaen ud i skiver og læg halvdelen af skiverne oven på skinken/hamburgerryggen. Drys med hakket basilikum og oregano samt salt og peber. Læg resten af squashskiverne over og slut med resten af mozzarellaen. Drys igen med salt og peber. Fordel raspen på toppen. Bages i ovnen ved 180 grader i ca. 15 minutter. Server salat og evt. brød til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar