tirsdag den 11. april 2017

Forårsagtig kyllingesalat med asparges og mango

For nylig holdt jeg fødselsdag for mine veninder og jeg serverede bl.a. en dejlig kyllingesalat med grønne  asparges og mango. Den får I opskriften på i dag. Det er en dejlig forårsagtig salat, som vil egne sig rigtig godt til påskebordet. Opskriften har jeg fra Familiejournalen


 


Forårsagtig kyllingesalat med mango og asparges (min version)
(4 personer)
400 kogt kyllingekød
1 lille hjertesalathoved
½ rødløg
groft salt
peber
1 stor mango
400 g grønne asparges
saft og skal af en citron
2 tsk dijonsennep
4 spsk olivenolie
mynteblade
75 g salatost

Skær løget i tynde skiver eller hak det fint, hvis du – ligesom jeg – skal have dine rå løg i meget små portioner. Bland løget med groft salt og citronsaft. Sæt til side. 

Rør en dressing sammen af sennep, olie og revet citronsskal. Skær det kogte kyllingekød i tern. Vend kyllingeternene i dressingen. Sæt til side.

Skyl aspargesene, knæk enderne af dem og skær dem i mindre stykker. Sæt en gryde vand over og når vandet koger, kom du aspargesene i. Lad dem lige få et opkog og lad dem så afdryppe. Vend dem derefter – stadig lune - i blandingen af løg, salt og citronsaft. Når det er afkølet blandes aspargesene sammen med kyllingeblandingen. Den del af salaten kan laves i forvejen.

Skyl hjertesalaten og skær den ud i smalle strimler. Læg strimlerne i bunden af et dybt fad. Skær mangoen i tern. Fordel kyllingeaspargesblandingen udover salaten. Læg mangoternene rundt i kanten af fadet og så er salaten klar til servering. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar