torsdag den 7. september 2017

Anderledes tomatsuppe med nektariner og pasta

Selvom det her er en tomatsuppe, så er det en helt anden slags suppe end den (ellers) gode tykke blendede tomatsuppe, som jeg godt kan lide. Denne suppe er en dejlig fyldig suppe med tomater, nektariner, pasta og andet godt.

Opskriften har jeg fra Kirsten Skaarups kogebog ”Kirsten Skaarups grønne køkken”. I hendes version er der brugt abrikoser, men sådan nogle kunne jeg ikke lige få fat i. Så jeg brugte i stedet nektariner. Og så brugte jeg suppepasta i stedet for trådnudler.




Tomatsuppe med nektariner og pasta (min version)
(3-4 personer)
1 løg
hvidløg efter smag
3 stilke bladselleri
300 g tomater
100 g nektarin (svarer til ca. en nektarin uden sten)
chiliflager
lidt mynte
1 l grønsagsbouillon
80 g suppepasta

Hak løget og hvidløget samt selleri og svits det hele i olie. Skær tomater og nektarin i små tern og kom dem i gryden sammen med et drys chilii, finthakket mynte og bouillon. Tilsæt salt og lad suppen koge ca. 10 minutter. Tilsæt suppenudler og lad suppen koge endnu 10 minutter. Smag til og server.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar