fredag den 18. maj 2018

Lækker pastaret med jordskokker og chorizo

Jeg er jo ikke den store kødspiser, men jeg er heller ikke vegetar, da jeg godt kan lide at spise forskellige former for kød en gang imellem.

F.eks. er jeg ret begejstret for chorizo-pølse. Ikke for tit, for så kan det godt blive lidt for meget. Men en gang chorizo blandet i forskellige retter, ja faktisk ligesom man bruger bacon, det synes jeg er rigtig godt. Som i denne pastaret med tomater og jordskokker.





Pasta med chorizo, jordskokker og tomat
(2 personer)
2-3 forårsløg
olivenolie
50 g god chorizo
150 g jordskokker
100 g cherrytomater
parmesan eller lign. ost
pasta (frisk eller tørret)

Snit forårsløgene fint. Skær chorizopølsen i skiver og derefter hver skive i fire stykker.
Rens jordskokkerne grundigt, skær eventuelle knolde af og skær dem derefter i mundrette stykker
Skyl tomaterne og del dem i to.

Svits forårsløgene i lidt olie til de begynder at blive bløde. Tilsæt chorizopølsen, steg et par minutter og tilsæt derefter jordskokker. Krydr med salt og peber.Lad det simre på lav varme 5-10 minutter.

Kog pastaen imens.

Tilsæt tomatstykker og varm det hele igennem. Læg pastaen på to tallerkener og kom grønsagsblandingen over. Til sidst rives lidt god parmesan eller lign. ost over. Mums, det er lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar