torsdag den 10. maj 2018

Spinatvafler med bønnesalsa

Man har efterhånden længe kunnet finde mange forskellige opskrifter på madvafler på nettet. Selvom de har set lækre ud, har jeg ikke tidligere kastet mig ud i at afprøve den ide. Men nu skulle den prøves. Og lad mig sige med det samme – de blev ikke som jeg havde ønsket. Men omvendt blev de heller ikke så dårlige, at jeg ikke vil vise dem frem.

Så har får I så mit første forsøg ud i kunsten at lave madvafler. Mit vaffeljern er ikke så stort og faktisk fandt jeg ud af, at det heller ikke varmede så godt. Måske var det derfor de ikke blev, som jeg synes, de skulle. Men heldigvis smagte de nu rigtig godt alligevel.





Spinatvafler med bønnesalsa
(2 personer – på mit lille vaffeljern blev det til 5 portioner)
Bønnesalsa:
½ dåse sorte bønner
1 avocado
100 g cherrytomater
lime
chili
spidskommen
Pandekager:
100 g optøet spinat
3 æg
1,5 dl havregryn
salt
1 spsk olivenolie
1 dl vand

Start med salsaen. Skær avocadoen i tern og cherrytomaterne i små stykker. Kom bønner, avocado og tomater i en skål. Tilføj limesaft, chili og spidskommen og vend det rundt – lidt forsigtigt. Sæt salsaen koldt, mens du bager vaflerne.

Knug væden ud af spinaten. Kom spinat, æg, havregryn, salt, olivenolie og vand i en blender og blend det hele godt.

Varm vaffeljernet og smør det med lidt olie på begge plader. Kom knap 1 dl dej på vaffeljernet og bag dem til de får farve og er gennembagt.

Server vaflerne med salsa og en salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar