tirsdag den 1. maj 2018

Fyldt pasta med asparges og gulerødder

Røde asparges – det har jeg ikke set før! Men sådan nogle var der i min kasse fra Aarstiderne. Jeg elsker asparges og om de er røde eller grønne er lige meget - begge slags smager godt. Til gengæld er jeg ikke så vild med de hvide asparges. Nu hvor jeg tænker over det, er det måske i virkeligheden fordi jeg ikke rigtig har smagt friske hvide asparges anrettet på en lækker måde. Det må jeg da vist se at få prøvet en dag.





Fyldt pasta med asparges og gulerødder
(2 personer)
200 g asparges (røde eller grønne)
150 g gulerod
2 små eller 1 stort rødløg
olivenolie
1-½ dl fløde (jeg brugte kaffefløde)
1 stor teske sennep
salt, peber
1 pakke fyldte pasta (jeg brugte nogle som hed Bigusto, hvor der bl.a. var asparges i fyldet)

Knæk det nederste led af aspargesene og skyl dem. Skær dem i små skiver. Skræl rødløget og skær det i tynde ringe. Skræl guleroden og skær den i skiver.

Sæt vand over til kogning af den fyldte pasta og kog dem efter anvisningen på pakken.
Svits rødløgene i olie til de bliver bløde. Tilsæt skiver af gulerødder og lad dem svitse nogle minutter. Tilsæt derefter aspargesstykker og lad det hele svitse et par minutter til. Kom sennep i fløden og tilsæt det til grønsagerne sammen med salt og peber. Varm det igennem.

Læg de kogte pasta i et fad, kom grønsager og sauce over og server retten sammen med salat og evt. brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar