fredag den 29. maj 2015

Ost og jordbærsalat



Min frokost for veninderne...

...sluttede af med ost og jordbærsalat.  Jeg havde købt en camembert i vores lokale supermarked, der netop er overgået til at være en del af Meny-kæden. Dit lokale fødevaremarked kalder de sig og de har da også lidt større udvalg af specialvarer end de lokale discountbutikker. Nu må vi se, hvordan det udvikler sig. Men camembertosten var meget lækker og kan anbefales.


Udover  camemberten serverede jeg en ganske almindelig skæreost samt en blåskimmelost. Dertil fik vi hjemmelavet knækbrød efter den gode gamle opskrift, som jeg har brugt mange gange. Den kan du se her


Til osten serverede jeg også en jordbærsalat. Mums, den var lækker. Jeg tror lige, at salater med jordbær bliver et hit hos mig denne sommer. Inspirationen til denne salat havde jeg fundet hos Brændstof. Nedenstående får du min version.


Jordbærsalat med ost og balsamico
jordbær
salat (hvad du nu lige har som egner sig – jeg brugte Rød egeblad-salat, farven passer fint til jordbærrene)
fast ost (jeg brugte en comendante)
olivenolie
rød balsamico
salt, peber
honning

Salaten skylles, plukkes i mindre stykker og lægges på en stor tallerken eller et fad. Jordbærrene skylles, skæres i skiver og lægges oven på salaten. Olie og balsamico piskes sammen og smages til med salt, peber og honning. Dryppes ud over jordbærrene. Osten skæres ud i små tern og drysses over. Og så har man en rigtig dejlig sommersalat.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar