tirsdag den 15. marts 2011

Broccoli i fad

Hermed endnu en af de opskrifter der har fulgt mig i mange år og som jeg jævnligt har lavet. En god grønsagsret med broccoli, som er en af mine yndlingsgrønsager. Og Datteren synes også at den smager godt. Opskriften er en jeg har klippet ud af et ugeblad for mange år siden.

Broccoli i fad– min version
(2 personer)
250 g broccoli i små buketter
salt
2 skiver groft sandwich/toastbrød
3 æg
1½ dl mælk
salt, peber
muskatnød
75 revet ost
Kom broccolibuketterne i kogende, let saltet vand og giv dem et opkog et par minutter. Kom dem i et dørslag og lad dem dryppe af. Fordel broccolibuketterne i et smurt ovnfast fad. Skær brødskiverne i små firkanter, drys dem over. Pisk æg, mælk og krydderier sammen og bland osten i æggemassen. Derefter hældes blandingen over broccoli og brød. Bages i ovnen ved 200-225 grader i 30-35 minutter til æggemassen er stivnet og gylden.

Som tilbehør serverede jeg en råkostsalat af revet gulerod og revet persillerod, lidt icebergsalat, abrikoser og græskarkerner.

2 kommentarer:

  1. Det lyder vel nok lækkert, Anne - den er gemt :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej Birthe,
    Ja, det er en god ret at have på lager til en hverdag, hvor man vil have noget nemt og hurtigt.

    SvarSlet