lørdag den 5. marts 2011

Sandwich med kyllingebøf

Fredag aften kom jeg som sædvanlig sent hjem fra arbejde og det skulle være nem mad. Jeg havde fået en ide til en sandwich med kyllingebøf og den glædede jeg mig til at komme hjem og prøve af. Og jeg må sige, at jeg også syntes, at den blev rigtig god. Det er ikke sidste gang, jeg har lavet sådan en. Man kan jo altid variere fyldet lidt, efter hvad man nu har på lager.

Sandwich med kyllingebøf
(2 personer)
200 g kyllingefars
hakket persille
lidt hakket rød peber
røget paprika
salt
hvidløgspeber
basilikum
grøn pesto
salat – jeg brugte iceberg
blå/hvid skimmelost – jeg brugte Klosterkrone fra Høng
2 tomater i skiver
2 skiver groft sandwichbrød
Kyllingefarsen røres med hakket persille og hakket rød peber samt krydderier. Farsen deles i to stykker, der hver formes til en stor flad bøf. Man kan evt. lægge farsen mellem to lag madpapir og rulle den ud med en kagerulle. Derefter steges kyllingebøfferne ca. 6 minutter på hver side eller til de er gennemstegte. Skiver af sandwichbrød ristes på begge sider. Når brødene er klar smøres det ene stykke med pesto (eller begge, hvis man ønsker dobbelt effekt. Oven på lægges et lag salatblade, derefter kyllingebøffen, så et par skiver skimmelost, et lag tomatskiver og til sidst den anden skive sandwichbrød. Sådan, værsgo og spis – hvis du kan få munden højt nok op. Ellers må man trykke sandwichen lidt sammen.

Som tilbehør en salat lavet af iceberg, radicchio samt mandarin og blommetern.

1 kommentar:

  1. Hvor ser det lækkert ud, Anne - det må helt klart prøves :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet