torsdag den 3. marts 2016

Fødselsdagsbuffet

Som jeg tidligere har nævnt, holdt vi fødselsdag for min far her i weekenden. 80 år blev han eller også var det 20, han har nemlig fødselsdag d. 29. februar og dermed kun "rigtig" fødselsdag hvert fjerde år.

Maden blev bestilt udefra hos Kjærs køkken fra Glamsbjerg på Fyn. Min far havde ønsket en buffet og vi fik masser af dejlig mad.

 Rimmet laks med akvavit, æble og fennikel - mums det var lækkert

 Røget svinemørbrad med æblesalat i hytteost og karryristede kikærter - også lækkert

 Grønsagspostej, bagt med æg og parmesanost - en lækker let grønsagspostej

 Blomkålscouscous med grønt, vinaigrette og ristede mandler - her var begejstringen knap så stor

 Sprød romainesalat med syltede rødløg, soltørret tomat, saltede peanuts
 - den var til gengæld rigtig god

 Der var to slags kød - langtidsstegt peberkrydret kalvetykkam - som I ser her sammen 
med kartofler og rødvinssauce. Både kød, sauce og kartofler var lækkert. Der blev også serveret Poulardbryst i flødesauce tilsmagt med lime og mynte. Jeg fik ikke taget et billede, men det var nu heller ikke så fotogen mad. Men det smagte godt.

Og desserten var chokolademousse - jeg har aldrig set chokolademousse blive serveret sådan her før. Det var en udemærket mousse, men lidt mere chokoladesmag havde ikke gjort noget efter min smag. Som tilbehør var der vaniljemarineret melon og ananas - også lækkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar