fredag den 20. maj 2016

Nudler med rejer, champignon og jordnødder

I dag får I en enkel og nem opskrift på nudler med rejer, champignon og jordnødder (eller peanuts hvis man hellere vil kalde dem det). Opskriften fandt jeg hos Femina.

De næste dage bliver der stille på bloggen, da jeg skal til Budapest nogle dage. Jeg har ikke været der før og glæder mig rigtig meget. 




Nudler med rejer, champignon og jordnødder (min version)
( 1 person)
125 g rejer
50 g fuldkornsnudler
olivenolie
150 g champignon
1 fed hvidløg
50 g rødløg
2 spsk soya
1 tsk sukker
1 pisket æg
2-3 stængler forårsløg, hakket
lidt jordnødder, groft hakket
koriander, hakket
Start med at koge nudlerne efter anvisningen på pakken. Lad dem dryppe af. Svits rejerne på panden 2-3 minutter på hver side. Sæt dem til side. Skær champignonerne i skiver og svits dem i olie på panden, til de bliver gyldne. Tilsæt finthakket hvidløg. Tilsæt soya og sukker og steg yderligere et minuts tid.

Skub det hele til den ene side på panden og tilsæt pisket æg i den anden side. Lad ægget stege til det bliver som røræg. Tilsæt nudler og rejer og vend rundt sammen med forårsløg. Varm det det hele igennem og server med hakkede jordnødder og koriander på toppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar