søndag den 16. oktober 2016

Wok med kylling, hvidkål, broccoli og mango

Efter i to dage at have spist blød og kold mad efter min tandudtrækning, så var det rigtig dejligt at kunne spise normal mad i dag. Jeg ved ikke hvordan du har det, men jeg er altså ikke så vild med kun at spise blød mad. jeg kan godt lide, at der er noget at tygge på. Det mætter mig mere og virker mere tilfredsstillende end mad, der bare glider ned. Måske er det derfor jeg aldrig har været så vild med smoothies. De smager jo godt, men der er for lidt at tygge på.

Så i dag til aftensmad fik jeg lavet en lækker wok-ret med kylling, kål og broccoli. Her var der noget at tygge på, skønt. Nå, ja og så kunne jeg da også drikke både varme drikke som te og kaffe igen og et glas rødvin til aftensmaden. Det var rigtig dejligt at vende tilbage til mere normale madvaner igen.




Wok med kylling, hvidkål, broccoli og mango
(2 personer)
200 g kyllingefilet
sesamolie
150 g fintsnittet hvidkål
150 g broccoli - stokken skåret i tern, resten i mindre buketter
½-1 chili, finthakket
½-1 dl hønsebouillon
saften af 1 limefrugt
30 g cashewnødder
1 mango
persille
Skær kyllingekødet i strimler eller mindre stykker. Varm lidt sesamolie i wokken. Tilsæt kyllingestykker og steg dem 5-7 minutter, til de er gennemstegt. Tag kyllingestykkerne op. Varm lidt mere olie og svits hvidkål og broccoli fem minutter sammen med chili. Tilsæt bouillon og limesaft. Kom kyllingestykkerne i og varm det hele igennem. Tilsæt cashewnødder og mango samt persille og vend det hele rundt. Serveres med nudler.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar