tirsdag den 4. august 2015

Farverig sommersalsa med nektariner, avocado og ærter

Lige pludselig er der næsten gået en uge siden sidste blogindlæg. Det var slet ikke meningen, men da det har stået på familiesamvær det meste af weekenden, så kan tiden jo hurtigt gå. Lørdag havde min mor fødselsdag og det blev fejret med en picnic på Kalvø ved Aabenraa, et rigtig dejligt sted.


Som altid i min familie, deles vi om at lave lækker mad til fødselsdagsbarnet. På min liste stod der bl.a. salater og kage samt brød. Brødet kom jeg nemt om ved, det blev nemlig købt. Dog bagte jeg nogle knækbrød efter den gode gamle opskrift, som du kan se her.


Jeg lavede to salater, hvoraf den ene mere var en salsa end en salat. Og det er den I får opskriften på i dag. Det er en rigtig dejlig salsa med bl.a. nektariner og friske ærter og den egner sig rigtig godt til grillmad. Opskriften fandt jeg hos Salattøsen.



Sommersalsa med nektariner, ærter og avocado
(4 personer)
1 avocado
2 nektariner
12 små tomater
½ agurk uden kerner
2-3 stk forårsløg
200 g ærter
Dressing:
saft af 1 citron
1 lille fed hvidløg
3 spsk olivenolie
1 spsk flydende honning
salt, peber
Pisk dressingen sammen i en skål. Skær avocadoen ud og vend stykkerne i dressingen. Skær nektariner, tomater, agurk i tern. Hak forårsløgene fint. Pil ærterne. Vend de øvrige frugter og grønsager i dressingen og server.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar