lørdag den 15. januar 2011

Cowboy-tortilla

Opskriften på denne ”cowboy-tortilla” havde jeg set i Politikens madtillæg d. 2. januar i år. Egentlig var den tænkt som et solidt morgenmåltid, men jeg kunne straks se den som nem mad en fredag aften, hvor jeg først er hjemme fra arbejde kvart i syv. I går fik vi så prøvet den af. Jeg lavede to versioner, da Datteren ikke ønskede helt det samme fyld. Det var hurtigt og lækkert med en god portion salat til. I princippet er det jo næsten en slags minipizza, men fyldet var alligevel lidt anderledes.

Cowboytortilla (min version)
(1 person)
1 tortilla med groft mel
1 æg
champignon
olivenolie
pølse skåret i små stykker (jeg faldt over nogle snackpølser med chili, de passede fint)
baked beans eller andre bønner fra dåse (jeg brugte chilibønner)
cherrytomater
fetaost (måske ikke cowboy-mad, men det smagte godt )
salt, peber
Rens champignonerne, skær dem i skiver og vend dem i olie med salt og peber. Hæld bønnerne i en sigte og lad dem dryppe af. Skær pølserne i skiver. Læg tortillaen på en bageplade med bagepapir. Slå ægget ud på brødet, fordel derefter svampe, tomater, pølser, bønner og ost på tortillaen. Krydr med salt og peber. Bages i ovnen ved 200 grader i ca. 15 minutter eller til ægget er færdigt.

Hurtigt og nemt. Og fyldet kan selvfølgelig varieres efter smag og ønsker.

3 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser det godt ud, lige noget for mig :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. En rigtig god ide !
    Det ser lækkert ud, mon man kan lave den uden bønner. Jeg er ikke så vild med bønner ?
    :-)
    Boegeskov

    SvarSlet
  3. Birthe - også for mig....

    Bøgeskov - Du kan roligt springe bønnerne over, der er jo meget andet godt fyld på og man kan jo sagtens lave sine egne varianter.

    SvarSlet