fredag den 30. december 2011

Pasta med kylling og bladbede

Årets sidste opskrift er med bladbede. Sådan en var der nemlig sidste gang i min kasse fra Aarstiderne. (Hurra for Aarstiderne der giver en mulighed for at prøve spændende og anderledes grønsager, som man ikke normalt går og falder over i supermarkedernes grøntafdelinger). Jeg har ikke tidligere prøvet at lave noget med bladbeder, så det var lidt spændende at finde ud af, hvad jeg kunne bruge sådan en til. Efter lidt søgning på nettet, fandt jeg ud af, at den f.eks. kan bruges på samme måde som spinat. Og det gav mig ideen til nedenstående ret.


Pasta med kylling og bladbeder
(2 personer)
250 g kyllingefileter
1 spsk citronolie
revet citronskal fra ½ citron
timian
salt, peber
1 løg
1 fed hvidløg
½ bladbede
1 dl fløde
8 cherrytomater
120 g pasta
Skær kyllingefileterne ud i mindre stykker. Kom citronolie, citronskal, timian, salt og peber i en dyb tallerken og vend kyllingestykkerne her i. Løg og hvidløg hakkes fint. Bladbeden skylles og bladene skæres af de grove stilke. De grove stilke skæres i mindre stykker. Bladene skæres i tynde strimler. Pastaen koges efter anvisningen på pakken. Kyllingestykkernes steges i lidt olie på panden. Når de er gennemstegt, lægges de på en tallerken. Derefter svitses finthakket løg og hakkede stængler fra bladbederne på panden i lidt olie i ca. fem minutter. Så tilsættes finthakket hvidløg og de strimlede blade fra bladbederne og de svitses i ca. fem minutter. Derefter tilsættes fløden og det hel svitses endnu fem minutter. Cherrytomaterne skæres over i to og blandes i grønsagsblandingen sammen med kyllingestykkerne og pastaen. Serveres med revet ost og dagens salat.

1 kommentar:

  1. UMMMM. Ser godt nok lækkert ud!
    Jeg bliver helt sulten igen ;)

    SvarSlet