onsdag den 2. maj 2012

Peanutbuttercookies - eller småkager?


Cookies – der ikke helt blev til cookies…

…men smagte godt alligevel. Jeg bagte disse cookies som forberedelse til min fødselsdag og havde sat dem langt fra hinanden på pladen, så de havde plads til at flyde ud. Det gjorde de ikke og de blev heller ikke bløde og cookies-agtige indeni. Nå, pyt - de smager som sagt godt og så kalder jeg dem bare småkager i stedet. Opskriften fandt jeg hos Tante Sød.

  
Penautbuttercookies – min version
100 g blødt smør
75 g brun farin
75 g sukker
1 æg
100 g peanutbutter
125 g mel
75 g havregryn
½ tsk bagepulver
1/3 tsk salt
50 g lys chokolade
50 g nougat
50 g mørk chokolade
Pisk smør og de to slags sukker lyst og luftigt. Tilsæt ægget og pisk godt igen. Rør peanutbutter i. Rør derefter mel, havregryn, bagepulver og salt og til sidst hakket chokolade og nougat i. Form til kugler, læg dem på en bageplade med god afstand, tryk dem lidt flade. Bages 12-14 minutter ved 200 grader.

2 kommentarer:

  1. Mmm... De ser lækre ud! Dem må jeg hellere prøve af en dag!!

    SvarSlet
  2. Hej Karen,
    De var også lækre - om de så hedder det ene eller det andet.

    SvarSlet