fredag den 1. februar 2013

Rodfrugtpande med bønner


Dejlig grønsagspande med rodfrugter og bønner…

…lavet med diverse ting på lager. Ideen har jeg fra Arla, men lavede min egen version med korn i stedet for pasta og et par andre småændringer.


Rodfrugtpande med bønner – min version
(1 person)
1 dl kogte hvedekerner
oliemargarine
1 forårsløg
200 g blandede rodfrugter i tern, jeg brugte gulerødder og pastinak
100 g kidneybeans fra dåse
1 dl madlavningsfløde
30 g oliven i ringe
25 g rucola, grofthakket
salt, peber
Smelt oliemargarine i en pande og varm det uden at det bruner. Svits gulerødder, pastinak og forårsløg i ca. 2 minutter. Hæld kidneybeans i en sigte og skyl dem med koldt vand. Tilsæt bønner, fløde, oliven, salt og peber til grønsagerne på panden og varm det igennem. Lige inden serveringen vendes rucolaen i. Jeg brugte ikke noget tilbehør, da det hele allerede var blandet sammen. Den slags retter spiser jeg ofte i en dyb tallerken formet som en skål. Det synes jeg bare passer godt til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar