fredag den 26. april 2013

Chorizo med chipotlechili


Da jeg for et stykke tid siden besøgte Torvehallerne…

…i København købte jeg hos Krydderiet en dåse chipotlechili med hjem. Det er mit første bekendtskab med denne meget stærke chili, så det var lidt spændende. Sammen med dåsen fik jeg en opskrift og den fik jeg så for nylig prøvet af.



Chorizo med chipotlechili – min version
(2 personer)
1 løg
olivenolie
200 g chorizopølse
1 ds hakkede tomater
1 stk chipotlechili i lage
½ spsk balsamicoeddike
1 spsk finthakket persille
½ broccoli
Hak løgene groft og vend dem i lidt varm olie på panden i ca. et minut. Skær pølserne i mundrette bidder og tilsæt dem til løgene. Steg begge dele på panden yderligere 2-3 minutter. Hak chipotlen fint og tilsæt den sammen med persille og balsamicoeddike. Lad det hele simre i ca. 15 minutter. I stedet for at servere retten med brød eller pasta. kogte jeg i stedet noget broccoli. Ikke mørt, men så det stadig er al dente. Når broccolien er kogt, hældes vandet fra og broccolien lægges i bunden af et fad. Hæld tomatchilipølsesovsen over og server retten med salat til og evt. revet ost.

Note: Jo, det var en stærk chili, som man skal være varsom med. Men den gav en god smag til tomatsovsen, så det blev en god (stærk) og nem hverdagsret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar