søndag den 28. april 2013

Kylling med nudler, broccoli og peanutbutter


Nem og enkel mad…

…med udgangspunkt i kylling, nudler og peanuts Jeg kan godt lide både kylling og peantubutter, så det var lige en opskrift efter min smag. Inspirationen fik jeg fra bloggen Lidt om alt og meget om mad


Kylling med nudler, broccoli og peanuts - min version
(2 personer)
250 g kylling skåret i små tern
2 spsk peanutbutter
1 spsk soja
1 spsk olie
lidt tørret chili
limesaft
olivenolie
150 g broccoli delt i buketter og den fine del af stokken skåret i tern
1 lille dåse kokosmælk
40 g jordnødder
100 g fuldkornsnudler
Start med at lave marinaden. Peanutbutter røres sammen med soja, olie, chili og limesaft. Hældes i en plasticpose sammen med kyllingekødet i tern. Det hele vendes godt rundt i posen og så skal det stå og trække - mindst et par timer, men også gerne længere tid. Når maden skal tilberedes steges kyllingeternene i olie på en pande. Imens koges nudlerne i vand efter pakkens brugsanvisning. Broccolibuketterne lægges i en sigte og når nudlerne er kogt færdige, hældes nudler og kogevand over broccolien. Derefter hældes nudler og broccoli tilbage i gryden. Kokosmælken hældes over kyllingeternene, varm det igennem til det koger og hæld det over nudler og broccoli i gryden. Til sidst tilføjes peanuts og så er retten klar til servering. Som tilbehør havde jeg lavet en salat med iceberg, agurk og ananas. Dertil en dressing af A38 krydret med lidt friskrevet ingefær, gurkemeje og tørret koriander.

Nyt fra Anne på Sjette
Så er jeg igen alene her i min hyggelige lejlighed på sjette sal. Datteren er nemlig rejst to måneder til Australien for at besøge en fyr, hun lærte at kende, da hun var i Indien. En rigtig sød fyr ved navn Oliver. Håber ikke, at hun ender med at immigrere til Australien - det er så langt væk. Men vi må se, hvordan det går.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar