lørdag den 11. maj 2013

Bagte grønsager med krydret ost


Bagte grønsager er dejligt tilbehør…

…her er der brugt aubergine, kartofler, gulerødder og løg. Og fetaost/salatost til at sætte ekstra smag på retten. Jeg spiste et stykke laks til samt lidt kogt broccoli. Dejlig hverdagsmad. Opskriften har jeg fundet hos Arla.


Bagte grønsager med krydret ost – min version
(1 person)
150 g kartofler
50 g løg
100 g aubergine skåret i store tern
50 g gulerødder skåret i store tern
2 spsk olie
salt
peber
30 g Apetina salatost i tern
1 stængel finthakket forårsløg
et par friske kviste timian
Skræl kartoflerne og skær dem i store tern. Kog kartoffelternene ved svag varme i ca. 3 minutter. Hæld vandet fra og damp kartoflerne tørre. Tilsæt løg i strimler, auberginetern og gulerodstern samt olie. Vend det hele godt rundt og læg grønsagerne på et stykke bagepapir. Krydr med salt og peber. Mos fetaen groft og bland den med finthakket forårsløg og timian. Drys den krydrede feta over grønsagerne og bag dem i ovnen ved 250 grader i 20 minutter. Vend et par gange i dem undervejs.

Ny fra Anne på Sjette:
I morgen bliver min lillebror 50 år! Lidt skræmmende at have en lillebror, der er så gammel. Men lige meget hvor gammel og gråskægget han bliver, vil han nok altid være "min lillebror" - ham der kan finde på at drille, ham der står på hovedet i buskadset i sin søgen efter kravl og kryb, ham jeg kan have en god snak med, ham som jeg kan gå nogle gode ture med. Gid han må opleve mange fødselsdage endnu :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar