tirsdag den 7. maj 2013

Spidskålssalat med mango og feta


Hos Hanne K's verden så jeg en opskrift på en lækker salat med spidskål…

...her får I min version. Spidskål er (endnu) en af mine yndlingsgrønsager. Mere let og fin end hvidkål og rigtig god som basis i forskellige salater. Opskriften er uden mængdeangivelse, da jeg bare har blandet ingredienserne til en passende portion.
  

  
Spidskålssalat med mango og feta – min version
spidskål
mango
purløg
feta eller salatost
radiser
dressing:
olie
frugteddike (jeg brugte en brombæreddike med appelsin)
lidt honning
lidt chilisauce
salt
Spidskålen skæres i meget fine strimler. Mangoen skæres i tern. Hvis ikke fetaosten er i tern, skæres den også i tern. Radiserne skæres i små strimler. Frugt, grønt og ost blandes i en skål sammen med klippet purløg. Til dressingen piskes alle ingredienserne sammen og smages til. Dressingen hældes over salaten og det hele vendes rundt. Værsgo – en dejlig let forårsagtig salat.

Ny fra Anne på Sjette:
I dag har jeg været på kursus hele dagen i "Personlig kommunikation". Og det er vel altid noget man kan blive bedre til. Ikke mindst når kommunikation og formidling er en del af ens job. Det er et stort emne til et et-dags kursus, men lidt klogere på nogle ting blev jeg da. Og andre ting fik jeg genopfrisket. Så alt i alt var det en udmærket dag. Og maden vi fik på kursusstedet var forresten også god.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar