fredag den 31. oktober 2014

Anne Naturglad på Facebook og græskarlasagne

At få min blog Anne Naturglad på Facebook...

...er noget jeg har ønsket mig et stykke tid. Og nu har jeg kastet mig ud i forsøget og arbejder på sagen - spændende. Så jeg håber snart, at jeg kan invitere jer til at følge mig der.

I aften er det jo Halloween. Det er ikke noget jeg selv skal fejre som sådan. Sådan er det jo lidt, når børnene (i mit tilfælde barnet) er flyttet hjemmefra. Så er der nogle ting, man ikke rigtig deltager i mere. Men det skal da ikke forhindre mig at komme med en opskrift der indeholder Halloween-ingrediensen over dem alle - nemlig græskarret. Her brugt i en lasagne sammen med kylling og peberfrugt.



Græskarlasagne med kylling og peberfrygt
(2-3 personer)
olivenolie
1 løg
200 g kyllingefilet
chili, finthakket
hvidløg, finthakket
2 røde peberfrugter
1 ds kokosmælk
2 spsk peanutbutter
½ græskar (afhængig af størrelsen) jeg brugte Hokkaido
græskarkerner

Løget hakkes groft og kyllingekødet skæres i tern. Varm olien op på panden og svits løgene, til de er klare. Tilsæt chili og hvidløg sammen med kyllingetern. Peberfrugten skæres i tern og tilsættes når kyllingekødet har fået farve. Vend det hele rundtog varm det igennem. Smør et ildfast fad. Skær en tyk skive af græskarret, skræl den og fjern kernerne. Skær skiven i så tynde skiver som muligt. Fortsæt med at skære tynde skiver af græskaret indtil du har nok til tre lag i fadet. Hæld kokosmælken op i en skål og pisk den sammen med penanutbutter. Hæld lidt af kokosmælkemassen i bunden af fadet. Læg et lag græskarskiver over og derefter halvdelen af kyllinge-peberfrugt-fyldet samt noget af kokosmælken. Lav et nyt lag græskarskiver og derefter den anden halvdel af fyldet samt kokosmælk. Slut af med græskarskiver og det sidste kokosmælk. Bages i ovnen ved 200 grader i 40 minutter. Når der er ca. 20 minutter drysses en håndfuld græskarkerner over og lasagnen bagefter derefter færdig. Serveres med dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar