tirsdag den 20. oktober 2015

Koteletter i fad med hvidkål, porrer, kokosmælk og karry

Selvom jeg elsker grønsager, kan jeg også godt lide kød og noget af det kød jeg rigtig godt kan lide er nogle gode saftige nakkekoteletter. Der kan være meget forskel på hvor de gode de er, når man køber dem. Dem jeg fik købt denne gang, blev heldigvis rigtig gode - saftige og lækre. Jeg blev inspireret til min opskrift efter at have set denne hos Evas køkken.

I morgen skal jeg på kursus og torsdag til lørdag tager jeg en tur til Malmø. Så der kommer ikke indlæg de næste par dage.





Koteletter i karryfad med hvidkål og porrer
(4 personer)
6-8 gode nakkekoteletter
karry
olivenolie eller smør
2 porrer i skiver
1 syrligt æble
1/3 hvidkålshoved
2 fed hvidløg
1 dåse kokosmælk
ca. 1 dl almindelig mælk
1 stykke frisk ingefær på størrelse med en valnød, fintrevet
1 stor tsk rød karrypasta
salt, peber

Start med at ordne grønsagerne. Porrerne skylles og skæres i ringe. Æblet skæres i tern og hvidkålen hakkes ikke alt for fint og heller ikke alt for groft. Hvidløget hakkes fint. Varm lidt olie/smør på panden og rist 2 spsk karry heri. Steg porrer, hvidløg og hvidkål, de skal blive bløde ikke brune, tilsæt evt. en smule vand.. Tilsæt æbletern og lad dem stege med. Fordel grønsagsblandingen i et smurt ildfast fad. Så er det koteletternes tur. Bank dem evt. flade med håndroden, inden du steger dem. Varm lidt olie eller smør på panden, rist 2 spsk karry af heri og brun koteletterne et par minutter på hver side. Læg koteletterne oven på grønsagerne i fadet. Nu til sovsen. Varm kokosmælken i grønsagsgryden sammen med revet ingefær, 1 spsk karry og rød karrypasta. Tilføj evt. almindelig mælk, hvis du synes sovsen bliver for tyk. Smag til med salt og peber. Hæld sovsen over grønsager og koteletter, sæt fadet i ovnen og lad det stå ca. 30 minutter ved 200 grader. Server med salat og evt. brød til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar