lørdag den 28. april 2012

Lasagne med kylling


Denne lasagne med kylling blev rigtig lækker

Lasagne kan varieres på mange måder, denne var bl.a. med kylling, squash, gulerødder og champignon – mere grønsager end kød, sådan som jeg kan lide det. Opskriften har jeg fra en kogebog lånt på biblioteket, men jeg havde desværre ikke fået skrevet titlen ned, beklager.

  
Lasagne med kylling – min version
(4 personer eller 2 personer 2 dage)
1 løg
1 fed hvidløg
1 spsk olie
3 tsk karry
350 g hakket kyllingekød
100 g champignon
200 g gulerødder
1 squash
2 spsk tomatpuré
1 tsk stdt muskatnød
2 spsk oregano
4 dl mornaysovs
100 g lasagneplader
80 g revet ost
Hak løget fint, pres hvidløget og svits det i olien med karry. Tilsæt kyllingekødet og lad det simre fem minutter. Skær champignon ud i mindre grove stykker og kom dem i gryden til kød og løg, lad simre fem minutter til. Gulerødderne skrælles og rives groft, squashen rives også groft og kommes i gryden til kyllingen. Tilsæt derefter tomatpuré og krydderier. Lad det simre videre 8-10 minutter, rør i det undervejs. Smør et ildfast fad og kom først lidt mornaysovs i bunden. Derefter et lag lasagneplader, så kyllingesovs, så mornaysovs og plader igen, indtil alle lasagneplader er brugt. Slut af med kødsovs, den sidste mornaysovs og revet ost. Bages i ovnen ved 200 grader i 35-40 minutter.

Note: Rigtig smovset lasagne med god smag. Og så var der nem mad på andendagen, da jeg kom sent hjem fra arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar