fredag den 3. oktober 2014

Få et bedre liv og rødbedehumus

Et bedre liv og rødbedehumus...

...hvordan hænger det nu lige sammen?

Det hænger sådan sammen, at vi tirsdag aften havde besøg af ernæringsekspert Michelle Kristensen på det bibliotek, hvor jeg arbejder. Michelle Kristensen er bl.a. kendt fra Go' morgen Danmark på TV2 og hun har også skrevet flere bøger om sund kost og træning. Hun holdt et muntert og inspirerende foredrag om, hvad man kan gøre for at få en bedre og sundere kost og hvordan man kan få indført lidt træning i dagligdagen.




I anledning af foredraget havde jeg lånt Michelles bøger og jeg fik afprøvet en af hendes opskrifter. Det er en opskrift på rødbedehumus fra bogen MK bootcamp 6:1 og den får I her:


Rødbedehumus
(2 personer)
250 g rødbeder
1 stor spsk. tahin
½ tsk spidskommen
salt, peber
Skræl rødbederne og kog dem i 20-30 minutter til de er møre. Stik en gaffel i rødbeden, slipper den er den færdigkogt. Rødbeden køres med de øvrige ingredienser i en blender til en ensartet masse. Brug humussen til pålæg, f.eks. på en skive squash sammen med roastbeef, hvis du vil undgå brød. Og ellers smager det også godt på brød.

Note: Jeg er humus-fan, så jeg synes, at den var lækker og rødbedehumusens smag passe faktisk rigtig godt sammen med roastbeef. Der er i øvrigt flere spændende opskrifter i Michelles bøger, som jeg godt kunne tænke mig at prøve af.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar