lørdag den 30. april 2016

Ravioli med græskar, bacon og pesto

For mig hører græskar mest efteråret til, tænk bare på Halloween. Men i kasserne fra Aarstiderne er der blevet ved med at dukke græskar op hele vinteren, ja selv nu er de med. Ikke at der gør noget, jeg kan godt lide græskar og de har mange anvendelsesmuligheder uanset om det er hokkaido, butternutsquash eller andre slags. 

Dagens opskrift fulgte med græskarret i en af kasserne fra Aarstiderne. Den så spændende ud, så den måtte jeg prøve. Jeg ændrede dog noget ved den oprindelige opskrift undervej.





Ravioli med græskar, bacon og pesto
(2 personer)
150 g bacon
½ græskar
1 rødløg
½ squash
½ citron, saft og skal
hvidløg
½ glas grøn pesto
1 pakke ravioli, jeg brugte en med spinat og ost
olivenolie, salt, peber
persille

Start med at stege baconternene på panden til de bliver sprøde og gyldne. Imens hakkes løget fint og græskarret skæres i mindre tern. Den almindelige squash skæres ligeledes i tern. Når baconternene er færdigstegt, lægges de på et stykke køkkenrulle. Tør panden af med køkkenrulle, tilsæt lidt olivenolie og steg græskar-ternene møre. Tilsæt rødløg og lad det svitse fem minutter. Tilsæt de grønne squashtern og lad dem svitse yderligere et par minutter. Tilsæt finthakket hvidløg, citronskal og citronsaft. Smag til med salt og peber. Kog ravioliene efter anvisningen på pakken. Bland bacon i grønsagerne sammen med pesto. Server grønsager- og baconmiks til ravioliene og server resten af pestoen til.  Drys evt. med hakket persille.

Note:
Det blev en ret lækker ret, synes jeg. Græskar og bacon klæder hinanden rigtig godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar