tirsdag den 12. juli 2011

Grønsagspakker med nye kartofler og gulerødder

Efter en god ferie, hvor madlavningen har været lidt mere tilfældig, er jeg tilbage i mit eget køkken igen. Min Datter havde haft veninder på besøg hele ugen og de havde levet af pizza, lasagne o.s.v. Så nu trængte hun til noget af mors mad, også selvom det moren laver sommetider er lidt mærkeligt efter hendes smag. Noget med kartofler og andre grønsager ville være dejligt og valgte faldt på nogle ”pakker” med nye kartofler og gulerødder samt en rest squash. Opskriften havde jeg fundet på Kødfri fredag. Dertil en god hakkebøf og dagens salat.

Grønsagspakker med nye kartofler og gulerødder – min version
(2 personer)
3 kartofler til hver
2 små nye gulerødder til hver
en rest squash (andre grønsager kan også bruges)
hvidløg efter smag
olivenolie
2 dl cremefraiche 6%
1 spsk grøn pesto
Skær gulerødderne, kartoflerne og squash i grove stykker. Pil hvidløgene. Fordel grønsagerne på 2 stykker bagepapir, der er store nok til at kunne lukkes sammen. Dryp lidt olie på hver portion og drys med salt. Luk pakkerne helt til og læg dem med sammenføjningen nedad på en bageplade.
Sæt pakkerne i ovnen ved 200 grader. I opskriften stod der, at pakkerne skulle bages i 15 minutter. Men jeg kan ikke få rå kartofler færdigbagt på 15-20 minutter, så der endte med at gå knap 40 minutter, før kartoflerne var møre. Måske er det bare min ovn, så prøv dig frem.
Ifølge opskriften kunne man servere friske krydderurter til. Dem havde jeg ikke rigtig nogen af, så jeg serverede en dressing til lavet af cremefraiche rørt sammen med pesto og en anelse sennep.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar