fredag den 8. januar 2016

Lun salat med græskar, svampe, korn og fetaost

Hos Piskeriset havde jeg set en opskrift på lun hokkaido-salat med svampe og korn. Med lidt ekstra ingredienser kunne det vist godt blive til en kødfri hovedret, tænkte jeg. Jeg tilføjede egentlig bare noget fetaost og lavede portionen lidt større. Du kan også bruge retten som tilbehør til kød eller komme bacontern eller pølsetern i retten.




Lun salat med græskar, svampe, korn og fetaost (min version)
(2 personer)
½ hokkaido-græskar (afhænger selvfølgelig af størrelsen)
200 g champignon eller andre svampe (jeg var så heldig at have nogle østershatte fra Aarstidernes kasse)
1½ dl perlerug
olivenolie
50 fetaost
frisk timian (eller tørret hvis du ikke kan få frisk)

Fjern kernerne fra græskaret, skær det i både og derefter mundrette tern. Vend ternene med olivenolie, salt og peber. Læg dem på en bageplade med bagepapir og bag dem ved 200 grader i ca. en halv time.  Kog perlerugen efter anvisningen på pakken. Rens svampene og skær dem i skiver. Rist svampene i olie, tilføj perlerug, salt, peber og timian. Vend forsigtigt græskarternene i sammen med smuldret fetaost. Spises med kød eller salat til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar