lørdag den 4. december 2010

Pasta med champignonsovs

Startede mit nye vikariat det ”gamle” sted onsdag, dejligt at komme tilbage. Men med tre dage hvor jeg er kommet sent hjem, har der ikke været tid og overskud til det helt store i køkkenet. I får dog lige en hurtig vegetarret med pasta og champignon. Den stammer fra en gammel opskrift jeg en gang har fundet i et ugeblad. Allerede som ung elskede jeg at klippe opskrifter ud fra ugeblade og mange af dem har jeg fået sat ind i en mappe. Og resten ligger i en kasse, som kan være meget inspirerende at kigge i en gang imellem når man mangler ideer.


Pasta med champignonsovs
(2 personer)
150 g pasta eller spaghetti
1 lille løg
1 lille fed hvidløg
150 g champignon
½ dl hakket persille
1 dl cremefraiche eller lignende mejeriprodukt
olie
salt, peber

Pastaen eller spaghettien koges som man plejer. Imens laves champignonsovsen. Løg og hvidløg hakkes fint, champignon renses og skæres i skiver og svitses sammen med løgene i lidt olie uden at tage farve. Persillen svitses med et øjeblik og cremefraichen tilsættes til sidst. Sovsen smages til med salt og peber og serveres til pastaen/spaghettien. Og så fik vi en meget enkel salat af strimlet salatblade samt rød peberfrugt og agurk i små tern. Nem, hurtig og billig mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar