tirsdag den 3. maj 2011

2 slags småkager

I weekenden bagte jeg to slags småkager, der skal bruges til min fødselsdag, som jeg holder næste lørdag. Den ene var en slags cookies med mørk og hvid chokolade, som jeg havde set hos Newyorkerbyheart. Du kan se opskriften her. Den anden slags var fyldte kokosmakroner. Udgangspunktet er en opskrift jeg har klippet ud fra et ugeblad for mange år siden og som jeg så tilpassede. Begge slags blev lækre!

Cookies med to slags chokolade

Kokosmakroner med fyld

Kokosmakroner med fyld
3 store æggehvider eller 4 små
200 g kokosmel
150 g rørsukker
75 g tørrede tranebær
75 g grofthakkede (eller klippede) tørrede abrikoser
75 g mørk hakket chokolade
Alt kommes i en skål og røres sammen, sættes derefter på en plade i små toppe og bager ved svag varme (175 grader) på nederste rille i 10-12 minutter. Fyldet kan varieres på mange måder – prøv f.eks. med rosiner og cocktailbær.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser de skønne ud de kokostoppe - og dejligt at du kunne bruge opskriften :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Åhhh.. de ser lækre ud. Mon jeg lige kunne komme til din fødselsdag.. hehe
    God onsdag..
    :-)

    SvarSlet