torsdag den 15. september 2011

Hurtig krydret kalkungryde

Der er sikkert rigtig mange der ofte spise pasta og/eller spaghetti. Her er en god nem variation til en hurtig hverdagsret hvor pastaen eller spaghettien blandes med kalkun og broccoli samt en lidt krydret sovs. Hvis I synes, at spaghettien på billedet har en lidt sjov farve, så er det fordi, jeg har brugt en økologisk spelt spaghetti med vild hvidløg, som jeg fik til min fødselsdag. Opskriften har jeg fra dk-kogebogen.dk
Hurtig krydret kalkungryde – min version
(2 personer)
250 g kalkun i tern
1 lille løg
1 spsk olie
1 dl hønsebouillon
1 spsk soja sauce
1 tsk stødt chili
salt, peber
150 g broccoli
100 g spaghetti eller anden pasta
1 rød peberfrugt
Kog spaghettien efter anvisningen på pakken. Svits kalkunkødet og det hakkede løg i olien i en tykbundet gryde. Tilføj bouillon, soja og krydderier. Lad retten småsnurre fem minutter. Tilsæt herefter broccolien i små buketter samt den kogte spaghetti. Lad retten snurre i yderligere fem minutter. Til sidst blandes tern af rød peber i. Serveres med dagens salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar